НОВЕМБАР 2017. године

МЕНАЏМЕНТ

lazarevic
ЛАЗАРЕВИЋ, Иван
Руководна култура и јавни наступ: за оне који управљају људима и догађајима или се за то спремају/ Иван Лазаревић.- 2. допуњено изд.- Београд: Српско библиографско друштво, 2016. ( Лозница: Мобид).- 191 стр.

Основни циљ ове књиге јесте да подсети и обавеже на сталност одређеног пословног опхођења, унапређење способности комуницирања, али и да унапреди и употпуни јавни наступ. У данашњем времену које имa знатно бржу међусобну комуникацију посебно је важно радити на презентативности опхођења и употпуњавању јавног наступа. Пословна култура је обавезна форма савременог друштва на којој мора да ради сваки појединац.

ПСИХОЛОГИЈА

from
ФРОМ, Ерих,
Умеће живљења/ Ерик Фром;А приредио Предраг Уљаревић; - Нови Сад: Нова књига плус: Нова књига, 2010 ( Нови Сад: Артпринт).- 187стр.

Књига „Умеће слушања“ припада области психологије иако се Ерик Фром сматра друшвеним критичарем, али је заправо један од најзначајних психоаналитичара нашег времена. Фром се у овим списима надовезује на темељне поставке фјордијанске теорије, али је модификује својим хумнистичким ставовима. Књига се састоји из два дела ( фактори који током аналитичког третмана пацијената доводе до промене и терапеутски аспекти психоанализе).

rubinstajn

РУБИНСТАЈН, Арне
Стварање мушкарца: како да дечаци постану срећни, здрави и успешни/ Арне Рубинштајн; са предговором Стива Бидолфа; ( преводилац Звездана Шелмић).- 1. изд.- Београд: Admiral боокс: Паладин, 2016 ( Београд : Admiral books).- 233 стр.

Савремене пошасти попут дроге, алкохола, коцке, савремених технологија највећа су опсасност за тинејџере. Задатак сваког родитеља је да припреми своје синове за околности и одлуке које морају доносити. Једини начин за успех је разумевање посебности, потреба и специфичности ове популације. Стварање мушкарца је написано концизним стилом, са јасном реториком и пуно топлих секвенци из живота. Јасне слике из живота, здрав хумор и поучан стил помоћи ће сваком ко жели да разуме природу данашњих тинејџера.

ПРАВО

sanders

САНДЕРС, Берни
Наша револуција: будућност у коју верујемо/ Берни Сандерс; (превод Ања Марковић, Стефан Костадиновић и Слободан Ивановић).- Београд: Контраст, 2016 ( Београд: Каргановић).- 472 стр.

„Социјализам“ који се као дискурс америчког политичког језика вратио не само као реч у употреби, већ и кроз портрет доминантног савременог политичара. Ветеран политичке борбе, ком је борба за обичног човека била у фокусу дуги низ година, дочарава читаоцима „амерички сан“. Књига се састоји из два дела, можемо рећи теоријског и практичног будући да обилује и искуствима из председничке кампање у Америци. Понекад политички аутсајдери умеју да „уздрмају“ читав политички систем о ком је говорио читав амерички естаблишмент.

МЕДИЦИНА

dijalog duse i tela

ДИЈАЛОГ душе и тела: психосоматика/ уредници Војислав Ћурчић, Наташа Шиканић.- 2. Деретино изд.- Београд: Дерета, 2011 ( Београд: Дерета).- 218 стр.

Психосоматика је посебна грана медицине и психијатрије и све више је интересантна многима јер је потпуно истраживачка област која повезује соматско функционисање са психолошким еквивалентима у здрављу али и болести. Пред нама је 24 поглавља са 34 аутора који представљају овау област у домаћој литератури али и аутохтоним условима живота, што је и најпријемчивије код ове књиге. Овде ће наћи одговоре на питања сви они које занима однос функционисања душе и тела.

РОМАНИ

erpenbek

EРПЕНБЕК Џени
Ноћ без свитања: роман/ Џени Ерпенбек; превод с немачког Љиљана Илић и Наташа Вукајловић- Фисцхер.- 1. изд. Београд: Боока, 2016 ( Београд: ДМД).- 231 стр.

Губитак детета сматра се највећим могућим страхом сваког родитеља. Главну јунакињу пратимо кроз пет различитих животних путева, јер постоје различите визије живота ње, чије постојање је потпуно релативно. Животни пут главне јунакиње у роману нас води кроз различите временске разлике, територије и пределе које од 1900. стижу до данашњег времена. Роман обилује осцилирајућим осећањима са детаљно осликаним животним сегментима који имају за циљ највиши читалачки угођај са примесом апстракције.

grof
ГРОФ. ЛОРЕН
Суђаје и фурије: роман/ Лорен Гроф; предвод са енглеског Ото Олтвањи.- 2.изд.-Београд: Booka, 2016 ( Београд:ДМД).- 408 стр.

Основа романа заснована је на сржи брака дугом двадесет и четири године, који нам доноси “кључ” успешног брака и упознаје са креативним партнерством. Кроз ову причу сазнајемо све о љубави, уметности, креативности и неочекиваним осећањима. Роман је упркос једноставним чињеницама неочекиван, дубок и потресан.
Посебно је битно истаћи истанчан смисао за хумор, препун ситница које чине његову пуноћу истовремено га чинећи и болно истинитим.

dzulaj

ЏУЛАЈ,  Миранда

Први негативац: роман/Миранда Џулај; превод с енглеског Александар Милајић.- Београд: Боока, 2016 ( Београд : ДМД)- 269 стр.
Роман Први негативац одликује бритак смисао за хумор, препун опортунистичких момената пратећи живот и карактер главне јунакиње. Контрасти у осликавању карактера, догађаја, али и специфичан смисао за хумор дају одређену топлину али и неизвесност у делу. Ексцентрично уређени свет, понекад нежан и напет, препун динамичних описа који дају емпиријски осећај и доживљај током читања. Главна јунакиња Черил Гликман, која живи сама у свом ексцентричном свету на прагу четрдесетих мења своје животне околности и ставове али тек кад добије за цимерку особу њој потпуно супротну и другачију, наводи нас на размишљање да се све мења колико год изгледало трајно.

РУИС Сафон, Карлос
ruis safon

Лавиринт духова Део. 1/ Карло Руис Сафон; превела са шпанског Душка Радивојевић- Београд: Чаробна књига 2016 ( Петроварадин: Симбол)- 443 стр
.

Књиге Лавиринт духова I и Лавиринт духова II део су циклуса књига којем припадају Сенке ветра, Игра анђела и Заточеник Небеса. Читав циклус књига је изазвао велику пажњу и огромно интересовање читалачке публике. Лавиринт духова I радњу започиње у Барселони 1938. године, током грађанског рата кроз који главни јунак ког пратимо, Фермин Ромеро де Торес, и у овом наставку пролази кроз разне перипетије, мистерије и необичне животне околности.

ruis safon2

Лавиринт духова Део. 2/ Карло Руис Сафон; превела са шпанског Душка Радивојевић- Београд: Чаробна књига 2016 ( Петроварадин: Симбол)- 496 стр.

Пета књига из серијала о Гробљу заборављених књига, нам доноси наставак и решавање мистерије о нестанку министра Маурисија Ваљса, уз сплет различитих околности попут изненадног прекида истраге када је у пуном јеку. Главна јунакиња Алиса, упркос тобож разрешења, потајно има осећај да у питању није истина, већ да се иза тог догађаја крије много крупнији случај. И сама растрзана између осећаја и чињеница поново решава да послуша своје срце. Пред нама је још једно штиво аутора које се чита у даху и оправдава огромну популарност коју исти ужива готово планетарно.

risojevic
РИСОЈЕВИЋ,Ранко
Сестре и другарице / Ранко Рисојевић- Бања Лука; Београд: Задужбина “Петар Кочић”, 2016 ( Бачки Петровац: Хл принт).-342 стр.
Пред нама је роман који на најистанчанији начин осликава две жене, хероине, из Другог светског рата у Босни. Оне су Рада Врањешевић и Вахида Маглајић, а основа романа су реални биографски елементи проткани фином имагинацијом. Рат од људи прави или хероје или издајнике, тешко је пронаћи средину. Приповедање слави храброст, отреситост и пожртвованост у рату, али тиме и појачава мотив издаје до које долази након завршетка рата.

ДРАМА

vargas

ВАРГАС, ЉОСА Марио
Приче о куги/ Марио Варгас Љоса; превела са шпанског Бојана Ковачевић Петровић.- Београд. : Нова књига плус; Подгорица: Нова књига, 2016 ( Нови Сад: Артпринт).- 190 стр.

Својеврсна драма чија се радња дешава током 1348. године, у вили Палмијери на пољском добру Сан Доменико. Сцене се одигравају у врту и прате пет ликова кроз причу. Писац драме је био инспирисан Декамероном а структуру дела фокусира на прибежишту у имагинарном свету маште главних ликова. Кроз ово дело се дочарава природа позоришта у својој пуноћи а не као жанр којег све слабије има у модернијим формама а ипак заслужује своје место.

"Твоја нас речима књига учи много чему новом и истинитом, само кад би истинито било ново и кад би ново било истинито."

shadow line

ХАЈНРИХ ВОС